Wednesday, March 5, 2014

What Is Finita la Commedia?



Am intrerupt 'Silentio stampa' si ma simt mai in largul meu, chiar daca nimeni nu citeste ce scriu, eu is fericit....
 



On Tuesday, March 4, 2014 7:23 PM, E V <e.v@gmail.com> wrote:


Domnule profesor buna seara,

 Va rog sa ma indrumati si sa imi spuneti unde as putea sa vad, sa cumpar, sa procur etc, un aparat din cele pe care le-ati conceput si imprastiat prin tara .

Doresc si am nevoie sa montez unul intr-o sala, unde sa lucrez pe uscat exercitiile necesare deprinderii corecte a miscarilor cat si dezvoltarea musculaturii specifice procedeelor de inot.

 In speranta ca se va putea realiza ceea ce imi doresc.,…

 Va urez o seara frumoasa!

Cu respect,

 E V

Club Sportiv.......... 

Tel/Fax 0314353515; mobil 0736913563 (rcs-rds) sau 0732776010 (vodafone)

=========================================================

From: Mircea Olaru [mailto:scanave@yahoo.com]
Sent: Tuesday, March 04, 2014 7:32 PM
To: E V
Subject: Re: Important


.......dai ’capsula timpului’ inapoi pana in anii ’80 si alegi unul din cele 30 de Sport Sim 101 realizate de ing. Costica Obreja [il ai pe Facebook], care erau un set de 3 aparate nu doar unul..., 2 dintre ele aveau amortizoare auto [Trenajor Huttel/DDR, vezi foto...,4 buc.], pai, alea le-au placut cel mai mult ca au disparut ’in ceatza’ intr-o saptamana de la livrare; la Sport Sim 101 era un electromotor de Dacie si ala a disparut din aceleasi motive.

deci cumpara-ti un 'Swimm bench' sau cum i-o fi spunand
acuma sau ia legatura cu Dl. Pierre de Hillerin care are unul mai sofisticat la Centrul de Cercetari; pe ing Costica Obreja, daca il induiosezi, iti poate  face unul, cred ca mai stie sa-l faca... paaaaa


===============================================

On Tuesday, March 4, 2014 7:34 PM, E V <e.v@gmail.com> wrote:


Am retinut!

Multumesc

=======================================

From: Mircea Olaru [mailto:scanave@yahoo.com]
Sent: Tuesday, March 04, 2014 7:35 PM
To: E V
Subject: Re: Important


 hihuhoha...,
unde te credeai, in New Zeeland ?



”[Genomul uman, Specia umană și maimuțele antropoide au evoluat dintr-un strămoș comun care avea, foarte probabil, 48 de cromozomi. Rearanjări ale cromozomilor de tipul fuziuni cromozomice, duplicații, inversii, inserții s-au produs în cele doua linii evolutive. Maimuțele antropoide actuale (familia Pongidae) au 48 de comozomi, în timp ce specia umană are doar 46 cromozomi, cromozomul 2 uman rezultând din fuziunea a doi cromozomi acum aproximativ 10-15 milioane de ani. Remanierile cromozomiale asociate mutațiilor punctiforme au determinat evoluția acestei linii evolutive care a dus la apariția speciei umane. / Wikipedia].”


Sa aibe, cumva, unii dintre noi un genom cu 47 de cromozomi ? Sa fie asta, care-i in  plus, cel care modifica genomul facandu-l pe om sa devina mai animal ?

Atunci, in anii ’80, cand a ajuns, insfarsit si eu ’head coach’, venisem plin, doldura de idei, metode, mijloace care sa modernizez sau, cel putin, sa ameliorez ’inapoierea mintala’ a celor care, in ultima instanta, aveau ’un as’ ascuns in maneca – dopingul !


Deranjul provocat a starnit opozitie iar reazamul lor o fost ’seful’ meu de atunci, un activist de partid, bine scolit si cunoascator al naturii schibatoare a oamenilor..., un merit pe care il recunosc. Eu, in ’opozitie’ [culmea] nu aveam dexteritatea de-a manipula oamenii si mereu eram ’contrat’..., deranjam lucruri, stari, aranjamente ’vechi, antice si dedemult’....


Deoarece, constatasem ca vorbele nu prea aveau efect, am procedat la fapte.... si norocul mi-a suras ..., dar euforia succesului m-o facut sa judec scurt si am uitat vorba regretatului nostru profesor Emil Ghibu ” de cate ori aveti insucese nu va ganditi sa dati vina decat pe slaba organizare a actiunii”[Cursul de Organizare a EFS/ ICF-1963].


”Succesul” in ce consta ? Pasii m-au dus spre Atelierele Centrului de Cercetari [unde imi incepusem activitatea de antrenor in 1963 sub ‚’domnia’ lui Samuel Barany, Rodica Siclovan sau Nicu Alexe, nume de referinta in EFS-ul nostru de atunci /tin minte ca Barany, cand a inceput activitatea Scolii Sportive experimentale "Viitorul", in toaman lui 1963, ne-a chemat pe toti ‚’bobocii’ pentru obisnuita  prima instruire.... dar el s-a rezumat doar la o singura propozitie 'stiti lectia...., ne revedem anul viitor !!!’, iar asta insemna 'sa-ti bagi mintile in cap si sa te apuci de treaba ca... timpul trece repede]



La Atelierele CCEFS am intalnit vechi prieteni din canotaj, am cunoscut si un tanar [atunci] 'ingineras', entuziast si f.bun manager – Costica Obreja...., toti erau angrenati intr-un proiect de amploare condus de Victor Mociani si Coca Florescu/ omologii mei din Fed. de Canotaj:realizarea a nu stiu cate trenajoare pentru canotori [aparatul permitea simularea vaslirii la rame cu ambele bratele]


Si ‘evrika’ a tzashnit..., ’daca as pune doua aparate la un loc le-as putea folosi si la inot unde am tot felul de miscari ? “[alternative, concomitente, din pozitie ventrala sau dorsala etc., etc,].


Am discutat cu acesti veritabili inventatori, m-am destainuit si ideia le-a placut;  “fa-ne o comanda si noi iti facem cate aparate vrei...!”


Deja invatasem lectia...., daca ma duceam cu aceasta ideie la cei din federatie se alegea praful... asa ca m-am dus direct de seful Sectiei economice [Gruia] i-am expus planul si am fost intrebat 'cati bani ai nevoie'...., am riscat si a inceput cu mai mult [300.000 lei] speran sa-mi dea macar jumatate...., dar economistul mi-a dat toti banii si cand m-am dus la Ateliere... aia mi-a spus ca de banii astia im pot face... 30 de buc. Asta insemna 60 de trenajoare de canotaj [unul pt fiecare brat al inotatorului] si 2 ‘trenajor Huttel’, model consacrat realizat de RDG-isti [ fiecare avea 2 amortizoare auto.


Le-au facut in timp record si iata-ma cu 30 de seturi de pregatire fizica din care unul semana ca functiune cu celebrul ‘Biokinetique Bench’ american... . Toate au fost trimise la bazinele din tara, la unele centre [imi aduc aminte - la Resita, Baia Mare, Brasov,s.a.] chiar si cate doua seturi.


Ei acum vine ‘organizarea’. Eu am scontat pe interesul antrenorilor de a folosi aceste aparate.... si i-am lasat pe ei sa le ansambleze si asta a fost greseala fatala: ei nu s-au implicat, le-au dat pe mana mecanicilor si s-a ales praful; trebuia ca EU sa merg, personal, sa vad cum monteaza si cum lucreaza ei cu aceste aparate sau, in cazul cel mai simplu, sa-i chem pe antrenori la Buc. si sa arat modul montarii si a lucrului cu aceste aparate.



Sport Sim 101 a fost o reusita romaneasca de conceptie excelenta dar si o nereusita de organizare si asa cum incepeam acest material, inchei cu celebra expresie -  ‘ la Commedia e finita’ [din viitorul vol. 'Amintiri din apa']
Protipul lui Swim Sim 101, produsul final a fost realizat cu un finisaj fiabil si estetic




Trenajorul Huttel-Martens, ex-DDR, cu doua amortizoare



Treanjorul Huttel-Martens cu un suingur amortizor



Evocarea aparatelor intr-un material aparut in 1987



Rezumatul materialului in limba franceza si engleza, protocolul revistei EFS  permitea asta.



No comments:

Post a Comment